Regulamin - Zasady i warunki korzystania ze sklepu Życie na Tarasie

2020-06::1593502680-znt-kolor-rgb-na-jasne-tlo.png  

 

 

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

1. Postanowienia ogólne

1.1. Niniejszy Regulamin określa zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez MU-Garden Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rybniku (44-200) przy ulicy Południowej 64, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach Wydział X Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000827559, NIP: 6423221668 za pośrednictwem sklepu internetowego prowadzonego pod domeną www.zycienatarasie.pl (zwanego w dalszej części niniejszego Regulaminu „Sklepem Internetowym”) oraz określa zasady i warunki świadczenia przez tą Spółkę nieodpłatnych usług drogą elektroniczną w związku z prowadzeniem tego Sklepu.

1.2. Sklep Internetowy dostępny na stronie internetowej pod adresem www.zycienatarasie.pl jest prowadzony przez MU-Garden Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rybniku (44-200) przy ulicy Południowej 64, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach Wydział X Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000827559, NIP: 6423221668.
Dane kontaktowe:
1.2.1. adres siedziby: MU-Garden Sp. z o.o., ul. Południowa 64, 44-200 Rybnik;
1.2.2. adres poczty elektronicznej: mu@mu-garden.com;
1.2.3. numer kontaktowy: (+48) 511 100 333.

1.3. Prawa do wszelkich treści udostępnianych w Sklepie Internetowym, w szczególności prawa autorskie, prawa własności przemysłowej, know-how, metodyka działania Sklepu oraz jego rozwiązania techniczne, nazwa witryny, znaki towarowe Sprzedawcy lub partnerów Sklepu, w tym m. in. zdjęcia, elementy graficzne, projekty, szkice, rysunki, slogany, treści merytoryczne lub inne utwory, bez względu na formę ich prezentacji lub utrwalenia, w tym opisy świadczonych przez Sprzedawcy usług stanowią wyłączną własność MU-Garden Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością lub ich właścicieli, nadto podlegają bezwzględnej ochronie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz konwencji międzynarodowych. Akceptując niniejszy Regulamin Użytkownik przyjmuje do wiadomości oraz wyraża zgodę na fakt, że wykorzystywanie w jakikolwiek sposób wskazanych wyżej praw lub utworów bez zgody Sprzedawcy lub innych uprawnionych podmiotów jest zabronione. Zabrania się kopiowania, powielania, korzystania, rozporządzania w jakiejkolwiek formie lub pod jakimkolwiek tytułem prawnym, odpłatnie lub nieodpłatnie z jakichkolwiek treści zamieszczonych pod adresem Sklepu Internetowego pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej za dokonane naruszenie, przewidzianej w obowiązujących przepisach prawa.

1.4. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, dobrymi obyczajami, w tym podawania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Niedopuszczalne jest umieszczanie w witrynie treści uznawanych powszechnie za niewłaściwe lub obraźliwe, treści wprowadzających w błąd lub innych zmierzających do naruszenia powszechnie obowiązujących przepisów prawa, zasad współżycia społecznego czy też uczciwości kupieckiej


2. Definicje

2.1. Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:

2.1.1.
Sprzedawca
oznacza każdorazowo MU-Garden Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rybniku (44-200) przy ulicy Południowej 64, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach Wydział X Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000827559, NIP: 6423221668;

2.1.2.
Sklep Internetowy
oznacza każdorazowo sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem internetowym www.zycienatarasie.pl, za pośrednictwem, którego Klient może zawrzeć Umowę sprzedaży Towaru;

2.1.3.
Klient
oznacza każdorazowo podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego;

2.1.4.
Konsument
oznacza każdorazowo osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

2.1.5.  
Przedsiębiorca
oznacza każdorazowo osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

2.1.6.
Konto Klienta
oznacza każdorazowo przydzieloną Klientowi, identyfikowaną za pomocą adresu poczty elektronicznej, część Sklepu Internetowego, umożliwiająca korzystanie z funkcjonalności Sklepu, w tym dostęp do wszelkich niezbędnych danych użytkownika (w tym Danych Osobowych przetwarzanych w Sklepie) oraz informacji związanych z korzystaniem z witryny;

2.1.7.
Rejestracja
oznacza każdorazowo jednorazową czynność, polegającą na utworzeniu przez Klienta Konta, dokonywana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego;

2.1.8.
Regulamin
oznacza każdorazowo niniejszy Regulamin korzystania ze Sklepu Internetowego znajdującego się pod domeną www.zycienatarasie.pl;

2.1.9.
Dostawca
oznacza każdorazowo przedsiębiorstwo pocztowe lub firmę kurierską współpracującą ze Sprzedawcą w zakresie dostawy Towarów;

2.1.10.
Towar
oznacza każdorazowo rzecz ruchomą, której dotyczy Umowa sprzedaży, prezentowaną w Sklepie Internetowym Sprzedawcy;

2.1.11.
Umowa sprzedaży
oznacza każdorazowo umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą;


3. Rejestracja

3.1. Warunkiem założenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym jest dokonanie prawidłowej rejestracji w serwisie, polegającej na podaniu niezbędnych informacji wymaganych formularzem rejestracyjnym oraz zapoznanie się i akceptacja przez Użytkownika niniejszego Regulaminu oraz obowiązującej w serwisie Polityki Prywatności. Sprzedawca niniejszym wskazuje, iż brak akceptacji Regulaminu, Polityki Prywatności lub niepodanie przez Użytkownika wszelkich wymaganych formularzem rejestracyjnym danych uniemożliwia założenie Konta Klienta w serwisie, w konsekwencji zaś skorzystanie z jego funkcjonalności.

3.2. Rejestracja w Sklepie Internetowym jest dobrowolna i bezpłatna. Rejestracja w ramach Sklepu Internetowego następuje poprzez wypełnienie przez Klienta formularza rejestracyjnego w prawidłowy sposób oraz w niezbędnym zakresie. Formularz rejestracyjny dostępny jest na stronie internetowej Sklepu Internetowego. W każdym czasie Klient ma możliwość usunięcia konta za pośrednictwem opcji dostępnej w serwisie.

3.3. W celu prawidłowej rejestracji Klient obowiązany jest do wypełnienia wszystkich pól formularza rejestracyjnego zawierającego dane wymagane do założenia Konta (obligatoryjne pola wskazane zostają przez system na etapie rejestracji użytkownika Sklepu poprzez właściwe podświetlenie pola).

3.4. Dla dokonania skutecznej rejestracji w Sklepie Internetowym niezbędne jest wyrażenie przez Klienta wyraźnej zgody na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedawcę na potrzeby i w zakresie niezbędnym do korzystania z usług przez niego świadczonych (w tym dla prowadzonego procesu rejestracji) w zakresie opisanym obowiązująca dla serwisu Polityką Prywatności. Zgoda wyrażana jest zawsze dobrowolnie. Brak powyższej zgody na etapie rejestracji uniemożliwia skuteczne założenie Konta w Sklepie Internetowym oraz realizowanie zakupów. Zgoda na przetwarzanie danych w przedmiotowym zakresie może być w każdym czasie cofnięta.

3.5. Klient zarejestrowany w serwisie otrzyma na podany przez siebie w trakcie procesu rejestracji adres poczty elektronicznej e-mail wiadomość potwierdzającą założenie Konta Klienta w Sklepie Internetowym. Czynności rejestracyjne dokonywane są jednorazowo. Aby skorzystać z Konta Klient używa loginu będącego podanym adresem e-mail oraz ustalonego przez siebie hasła, stanowiącego ciąg znaków alfanumerycznych konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskania dostępu do Konta.

3.6. Konto Klienta w Sklepie Internetowym:

3.1.1. jest niezbywalne. Klient nie jest uprawniony do udostępniania danych swojego Konta (w tym loginu i hasła) lub możliwości korzystania z niego jakimkolwiek podmiotom trzecim;

3.1.2. obejmuje dane poufne takie jak login i hasło przypisane do danego Klienta. Klient zobowiązany jest do zachowania w ścisłej poufności przedmiotowych danych, w tym podjęcia kroków zmierzających do ochrony tych danych przed kradzieżą lub zagubieniem. Hasło do Konta Klienta wygenerowane przez Sklep Internetowy na etapie rejestracji (lub zaktualizowane w późniejszym czasie przez Klienta) nie jest znane Sprzedawcy. W przypadku wystąpienia podejrzeń o wejście osób trzecich w posiadanie hasła i / lub loginu wykorzystywanego w Sklepie Internetowym, Klient zobowiązany jest do niezwłocznego dokonania zmiany hasła, za pośrednictwem opcji dostępnej po zalogowaniu na Koncie Klienta oraz niezwłocznego powiadomienia Sprzedawcy o takim zdarzeniu (celem weryfikacji potencjalnych ryzyk związanych z takim zdarzeniem).

3.1.3. wymaga – w przypadku zmian po stronie Klienta – aktualizacji jego Danych zamieszczonych na Koncie.

4. Zamówienia

4.1. Użytkownikami uprawnionymi do składania Zamówień na Towar są zarówno Klienci posiadający status zarejestrowanego Klienta, jak i Klienci składający Zamówienia z pominięciem procedury rejestracyjnej (zakup jako Gość). Dla dokonania zakupu Towaru jako Gość (z pominięciem opcji Rejestracji) niezbędne jest wyrażenie przez Klienta wyraźnej zgody na przetwarzanie jego danych osobowych na potrzeby i w zakresie niezbędnym do korzystania z usług świadczonych przez Sklep (realizacja Zamówienia). Zgoda wyrażana jest dobrowolnie. Brak zgody uniemożliwia dokonanie zakupu w Sklepie. Zgoda na przetwarzanie danych w przedmiotowym zakresie może być w każdym czasie cofnięta.

4.2. Klient, który zarejestrował Konto Klienta w Sklepie Internetowym może złożyć zamówienie z wykorzystaniem Konta Klienta po zalogowaniu się do Sklepu Internetowego.

4.3. Klient może dokonać zakupu Towaru znajdującego się w asortymencie Sklepu Internetowego przez złożenie zamówienia. Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem strony internetowej Sklepu Internetowego (www.zycienatarasie.pl) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

4.4. Elementem procedury składania zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta niniejszego Regulaminu, co Klient potwierdza zaznaczając odpowiednie pole przed finalizacją zamówienia. Brak akceptacji przez Klienta niniejszego Regulaminu w toku procedury składania zamówienia, uniemożliwia skorzystanie z możliwości nabycia Towaru za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

4.5. Cena Towaru prezentowanego w Sklepie Internetowym – widoczna na karcie danego produktu – podana jest w złotych polskich i zawiera podatek od towarów i usług VAT w obowiązującej stawce. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena podana w „Koszyku” w podsumowaniu zamówienia w chwili złożenia zamówienia przez Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego. Cena prezentowana na karcie produktu nie zawiera informacji odnośnie kosztów dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu dostawy i składaniu zamówienia.

4.6. Sprzedawca zastrzega sobie w każdym czasie prawo zmiany cen Towarów w Sklepie, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian. Dla dokonanych zamówień i umów sprzedaży Towaru zawartych przed zmianą ceny, odwołaniem lub zmianą warunków akcji promocyjnej, obowiązują warunki przed dokonaną zmianą lub odwołaniem.

4.7. Z zastrzeżeniem ust. 5.7. poniżej, informacja o całkowitej wartości zamówienia, która obejmuje cenę Towaru oraz koszty jego dostawy, jest każdorazowo podawana na stronie internetowej Sklepu Internetowego w trakcie składania zamówienia, w tym także bezpośrednio przed i w chwili zatwierdzenia i złożenia zamówienia przez Klienta.

4.8. W odniesieniu do następujących Towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu Internetowego:

6.8.1. deski tarasowe;
6.8.2. deski elewacyjne

złożenie zamówienia poprzedzone jest obligatoryjnym zapytaniem Klienta o dostępność Towaru, aktualnie oferowane jego długości oraz koszty dostawy Towaru do Klienta. Zapytanie o produkt realizowane jest za pośrednictwem znajdującego się na karcie ww. Produktów formularza kontaktowego, po uprzednim wyrażeniu zgody Klienta na przetwarzanie jego Danych Osobowych w związku z zapytaniem. Niezwłocznie po wpływie zapytania od Klienta Sprzedawca przekaże – na adres poczty elektronicznej Klienta (adres e-mail), wskazany w formularzu kontaktowym lub w Koncie Klienta – informację o dostępności Towaru, aktualnie ofertowanych długości oraz kosztach dostawy, umożliwiając Klientowi na podstawie ww. danych złożenie zamówienia poprzez interaktywny link generowany w wiadomości.

4.9. Po złożeniu przez Klienta zamówienia, na adres poczty elektronicznej (adres e-mail), wskazany w formularzu zamówienia lub w Koncie Klienta, gdy Klient złożył zamówienie z wykorzystaniem Konta Klienta, zostanie wysłana przez Sprzedawcę wiadomość elektroniczna z potwierdzeniem otrzymania zamówienia i przyjęcia zamówienia do realizacji. Złożenie zamówienia stanowi złożenie MU-Garden Spółce z ograniczoną odpowiedzialnością przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.

4.10. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości elektronicznej od Sprzedawcy z potwierdzeniem otrzymania zamówienia i przyjęcia zamówienia do realizacji zostaje zawarta umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a MU-Garden Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w ust. poprzedzającym i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.

4.11. Zamówienia w Sklepie Internetowym realizowane są według kolejności ich składania.

4.12. Płatność za Towar oraz jego dostawa następuje wedle wyboru Klienta, na podstawie opcji dostępnych w formularzu zamówienia. Sklep oferuje następujące opcje płatności za Towar:

6.12.1. gotówką lub przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy (przedpłata) – przy odbiorze osobistym Towaru od Sprzedawcy;

6.12.2. przelewem, przed dostawą Towaru na rachunek bankowy Sprzedawcy (przedpłata) – przelew zwykły (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy) lub za pośrednictwem operatora płatności PayPal.

4.13. W razie płatności realizowanej przelewem zwykłym, na poleceniu należy umieścić następujące dane: MU-Garden Sp. z o.o., ul. Południowa 64, 44-200 Rybnik, Nr rachunku bankowego: 04 1020 2472 0000 6002 0592 4503;

4.14. W wypadku wyboru opcji płatności przelewem, Klient zobowiązany jest do uiszczenia ceny sprzedaży w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy sprzedaży, w przeciwnym razie Sprzedawcy przysługiwać będzie uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie dalszych 7 dni, chyba, że w drodze indywidualnych ustaleń pomiędzy Klientem a Sprzedawcą strony postanowią inaczej.

4.15. Do każdego zamówienia Sprzedawca wystawia paragon lub fakturę VAT. W przypadku gdy Klient życzy sobie wystawienia faktury VAT wymagane jest zaznaczenie takiej opcji przy wypełnianiu formularza zamówienia oraz podanie wymaganych danych (w przypadku Przedsiębiorcy konieczne jest podanie numeru NIP).

4.16. W momencie dostarczenia Klientowi przesyłki zawierającej zamówiony Towar Klient zobowiązany jest niezwłocznie sprawdzić stan przesyłki, a w razie stwierdzenia występowania jakichkolwiek ubytków lub uszkodzeń, niezwłocznie o tym fakcie poinformować przewoźnika, a następnie Sprzedawcę.

5. Dostawa Towaru

5.1. Dostawa zamawianego Towaru realizowana jest wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Dostawa Towaru poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej może być realizowana i wymaga indywidualnych uzgodnień ze Sprzedawcą.

5.2. Zamówienia są realizowane wyłącznie w dni robocze od poniedziałku do piątku. W drodze indywidualnych ustaleń pomiędzy Sprzedawcą a Klientem Strony mogą postanowić inaczej. Do czasu realizacji zamówienia nie wlicza się sobót oraz dni wolnych od pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1951 roku (tekst jednolity Dz.U. z 2015 roku, poz. 90 z późn. zm.) o dniach wolnych od pracy

5.3. Czas realizacji zamówienia wynosi do 7 dni roboczych liczonych:

6.3.1. dla formy płatności przelewem – od dnia zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy.
6.3.2. dla formy płatności PayU – od dnia zaksięgowania wpłaty na koncie PayPal Sprzedawcy;

5.4. Towary zamówione w Sklepie są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy lub odbierane przez Klienta osobiście (w zależności od jego wyboru na etapie składania Zamówienia). Koszt dostawy Towaru do siedziby Klienta podawany jest – w zależności od wybranej przez Klienta na etapie zamówienia formy dostarczenia przesyłki – w potwierdzeniu otrzymania zamówienia przez Sprzedawcę i przyjęcia zamówienia do realizacji, przesyłanym na adres poczty elektronicznej Klienta.

5.5. Formy dostarczenia Towaru dostępne w Sklepie Internetowym:

6.5.1. przesyłka kurierska

6. Odstąpienie od Umowy

6.1. Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży Towaru w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Celem realizacji uprawnienia, Klient zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru (od chwili objęcia Towaru w posiadanie). Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać wysłane na adres e-mail: mu@mu-garden.com  lub na adres: MU-Garden Sp. z o.o., ul. Południowa 64, 44-200 Rybnik.

6.2. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Jeśli Klient będący Konsumentem złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

6.3. Klient jest zobowiązany dokonać zwrotu Towaru wraz z dowodem zakupu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli Konsument odeśle Towar przed upływem 14-dniowego terminu na adres siedziby Sprzedawcy.

6.4. Towar winien być zwrócony na adres Sprzedawcy: MU-Garden Sp. z o.o., ul. Południowa 64, 44-200 Rybnik z dopiskiem „Zwrot”.

6.5. W razie odstąpienia od umowy przez Klienta to, co Strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.

6.6. Jeżeli Klient będący Konsumentem wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

6.7. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.

6.8. Zwrot płatności zostanie dokonany przez Sprzedawcę przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności - w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

6.9. Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru ponosi Klient.

6.10. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

6.11. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a rzecz dostarczono Konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania rzeczy na swój koszt, gdy ze względu na charakter rzeczy nie można jej odesła
6.12. w zwykły sposób pocztą.

6.13. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie z ww. wzoru nie jest obowiązkowe dla skutecznej realizacji prawa odstąpienia przez Konsumenta.

6.14. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:

6.14.1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

6.14.2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

6.14.3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

6.14.4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

6.14.5. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

7. Niezgodność Towaru z Umową

7.1. Sprzedawca odpowiada wobec Klientów za niezgodność Towaru z umową sprzedaży. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeśli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

7.2. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres siedziby Sprzedawcy. W wypadku Klienta będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.

7.3. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Klientowi.

7.4. Reklamacje z tytułu niezgodności Towaru z umową sprzedaży można składać pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy: MU-Garden Sp. z o.o., ul. Południowa 64, 44-200 Rybnik lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: mu@mu-garden.com . W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu.

7.5. Wzór zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu niezgodności Towaru z umową stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

7.6. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie do 14 dni od otrzymania żądania Klienta.

7.7. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, odpowiedzialność Sprzedawcy względem Klientów nie będących Konsumentami ograniczona jest do wysokości Ceny oraz nie obejmuje utraconych korzyści.

8. Wymiana Towaru

8.1. Klientowi przysługuje prawo wymiany zakupionego Towaru na inny w terminie 14 dni od daty jego odebrania na podanych poniżej warunkach.

8.2. Wymiana jest możliwa w przypadku, gdy zakupiony Towar nie jest zniszczony lub uszkodzony.

8.3. Chęć wymiany towaru należy zgłosić Sprzedawcy drogą e-mailową na adres: mu@mu-garden.com  lub telefonicznie (+48) 511 100 333.

8.4. Po otrzymaniu wiadomości Sprzedawca poinformuje czy Towar o nowych parametrach wskazanych przez Klienta jest dostępny, a także uzgodni indywidualne warunki realizacji wymiany Towaru.

8.5. Wymieniany towar należy zwrócić w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu wraz z dowodem zakupu.

8.6. Sprzedawca zobowiązuje się do wysłania wymienionego Towaru w przeciągu 7 dni roboczych od dnia otrzymania Towaru wymienianego do Klienta.

8.7. Bezpośredni koszt związany z wysyłką wymienianego Towaru ponosi Klient, natomiast koszt wysyłki wymienionego Towaru ponosi Sprzedawca.

8.8. Sprzedawca nie przyjmuje wysyłek za pobraniem. Towar podlegający wymianie należy wysłać na adres: MU-Garden Sp. z o.o., ul. Południowa 64, 44-200 Rybnik, z dopiskiem „Wymiana Towaru”.

9. Newsletter

9.1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów drogą elektroniczną nieodpłatną usługę newslettera.

9.2. Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na stronie Sklepu Internetowego. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie przez Sprzedawcę zapisu do newslettera. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.

9.3. Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty elektronicznej Klienta, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej informacje o nowych produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy. Newsletter przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Klientów, którzy dokonali subskrypcji.

9.4. Każdy Newsletter kierowany do danych Klientów zawiera, w szczególności: informację o nadawcy, wypełnione pole „temat”, określające treść przesyłki oraz informację o możliwości i sposobie rezygnacji z nieodpłatnej usługi Newsletter.

9.5. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newsletter’a przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach nieodpłatnej usługi Newsletter.

10. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

10.1. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: (i) Spory konsumenckie,(ii) Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich, (iii) Ważne adresy, (iv) Sprawy indywidualne.

10.2. Klient posiadający status Konsumenta może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozwiązania indywidualnego sporu za pośrednictwem strony internetowej: www.federacja-konsumentow.org.pl .

10.3. Klient będący Konsumentem posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sprzedawcą:

11.3.1. zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sprzedawcą przez umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu;

11.3.2. uprawniony jest do zwrócenia się do stałego sądu polubownego działającego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży.

10.4. Inspekcja Handlowa jest podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Zadania Inspekcji Handlowej w zakresie prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz organizowania i prowadzenia stałych sądów polubownych wykonują właściwi miejscowo wojewódzcy inspektorzy Inspekcji Handlowej. Adres strony internetowej Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Katowicach: www.katowice.wiih.gov.pl/ 

10.5. Wykaz wszystkich wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz stałych sądów polubownych wraz z adresami ich stron internetowych znajduje się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php . 

10.6. Wykaz instytucji zajmujących się pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich wraz z informacją o rodzaju spraw, jakimi poszczególne podmioty się zajmują dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl . Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa również punkt kontaktowy do spraw pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz internetowego systemu rozwiązywania sporów konsumenckich, do zadań którego należy między innymi udzielanie pomocy Konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, w szczególności w sprawach sporów wynikających z transgranicznych umów zawieranych z konsumentami.

10.7. Konsument może skorzystać z platformy internetowego systemu rozwiązywania sporów konsumenckich (platforma ODR), zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Europejska platforma ODR ma ułatwiać niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez Internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług zawieranych między konsumentami mieszkającymi w Unii Europejskiej a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii Europejskiej (łącze elektroniczne do platformy ODR ec.europa.eu/consumers/odr).

10.8. Skorzystanie z dostępnych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest możliwe po zakończeniu procedury reklamacyjnej i ma charakter dobrowolny - obie strony muszą wyrazić zgodę na postępowanie.

11. Postanowienia końcowe

11.1. Sprzedawca podejmuje wszelkie działania w celu zapewnienia pełnej poprawności działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej najlepszej wiedzy technicznej, w tym zobowiązuje się usuwać w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.

11.2. Klient może powiadomić Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres: MU-Garden Sp. z o.o., ul. Południowa 64, 44-200 Rybnik, mailowo pod adres mu@mu-garden.com lub przy użyciu formularza kontaktowego.

11.3. W wypadku, gdy jakiekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane za nieważne bądź nieskuteczne, pozostałe postanowień niniejszego Regulaminu pozostają w mocy. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowanie będzie miała zasada, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia oraz Regulaminu jako całości.

11.4. Postanowienia niniejszego Regulaminu mniej korzystne dla Konsumentów niż przepisy obowiązującego prawa nie wiążą Konsumentów, a w ich miejsce stosuje się przepisy korzystniejsze, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (tekst jednolity Dz.U. z 2020 roku, poz. 287).

11.5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym Konsumentem poddane jest właściwym sądom powszechnym. Rozstrzyganie sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem poddane jest sądowi miejscowo właściwemu dla siedziby Sprzedawcy.

11.6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Zmiany Regulaminu obowiązują od chwili publikacji ich na stronie internetowej Sklepu w zakładce Regulamin, z tym zastrzeżeniem, że dla Zamówień i umów sprzedaży Towaru dokonanych przed publikacją zmian, obowiązują dotychczasowe postanowienia Regulaminu. W przypadku Klientów, którzy posiadają zarejestrowane Konto, zostaną oni powiadomieni o zmianach oraz możliwości ich akceptacji przy pierwszym logowaniu, licząc od chwili publikacji zmian.